יתרונות הגישור על פני הליך משפטי

להליך הגישור יתרונות רבים על פני הגשת תביעות וניהול הליך גירושין בבית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

1. שליטה – כאשר הצדדים מנהלים הליך גישור, להם (ורק להם!) השליטה על ההסכמות המתקבלות. הצדדים מגיעים להבנות (בעזרת עורך הדין / מגשר) ומנסחים את התנאים של הסכם הגירושין. כך הם משיגים שליטה על ההחלטות המחייבות שמתקבלות.

2. חיסכון בזמן – הצדדים מגבשים את הסכם הגירושין בקצב שלהם. אינם כפופים למועדים של בית המשפט או בית הדין הרבני. כך יכולים הצדדים לסיים את ההליך מהר יותר או לאט יותר, בהתאם לרצונם.

3. אוטונומיה – הצדדים מנהלים את הליך הגירושין כראות עיניהם ובלי מעורבות לשכת הרווחה או פקידות סעד. הצדדים שומרים על עצמאותם ועל סודיות ההליך.

4. טראומות – הצדדים מנהלים הליך גירושין תוך כבוד הדדי (בעזרת עורך הדין / מגשר) ותקשורת מכבדת וללא צורך בהכפשת הצד השני. מצב זה חוסך הרבה עגמת נפש מהצדדים ומהילדים כאחד. כמו כן, לילדים שהוריהם נפרדים בהבנה ושיתוף פעולה ילדיהם חווים את הפרידה ללא טראומה מיותרת.

5. חיסכון בהוצאות – עורך הדין / מגשר נותן שירות לשני הצדדים ומוביל אותם להסכמות המקובלות על שניהם. זהו חיסכון בהוצאות שכר טרחה. הליך הגישור זול בהרבה מניהול הליך בבית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

6. כיבוד ההסכם – כיבוד הסכם הגירושין חשוב אפילו יותר מניסוחו. לעיתים יש הסכם גירושין אבל אחד הצדדים לא מכבד אותו (הצד שמרגיש מקופח או כפוי). על מנת לחסוך בהוצאות אכיפת הסכם (בבית משפט או בהוצאה לפועל) כדאי לנסח הסכם מתוך הבנה ושיתוף פעולה. הסכם שנוסח על ידי הצדדים מגדיל את הסיכוי של קיומו וחוסך הוצאות בעתיד.

7. שמירה על משפחתיות – "משפחת גרושים" היא משפחה שצריכה להתנהל בצורה נוחה וקלה עד כמה שאפשר. הליך הגישור כשמו כן הוא, יוצר גשר לניהול משפחה ברוח טובה.

במלחמות גם כשמנצחים – מפסידים!

בהליך גישור מרוויחים כל הצדדים ובעיקר הילדים – מרוויחים הורים מתפקדים ונוכחים!

אתם מוזמנים ליצור קשר ולבחון את מודל הגישור לסיום הסכסוך.

למען חיים טובים ונוחים יותר, אחרי הגירושין.

לפגישה חייגו: 054-9170505

רביה-טל סלומון עורכת דין ומגשרת.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping Basket