יישוב סכסוך מה זה?

כאשר אחד מבני הזוג רוצה להגיש תביעה בנושא משפחה למשל: גירושין, משמורת ילדים, מזונות וכו'…. לפני הגשת תביעה חייבים לפתוח בהליך שנקרא: "בקשה ליישוב סכסוך".

את הבקשה לישוב סכסוך ניתן להגיש בבתי המשפט לענייני משפחה או בבתי הדין הרבניים. (לא משנה איפה כי זה לא קונה סמכות)

אגרה עבור הגשת הבקשה הינה בסך 103 ₪  (מתעדכן מעת לעת)

לאחר הגשת הבקשה, מזכירות בית המשפט או בית הדין הרבני פותחת תיק שנקרא "ישוב סכסוך" ונקבעת פגישה לצדדים ביחידת הסיוע של בית המשפט או בית הדין הרבני. 

אם הבקשה הוגשה בבית המשפט לענייני משפחה אז הזמנה לפגישה ביחידת הסיוע תישלח ע"י מגיש הבקשה.

אם הבקשה הוגשה בבית הדין הרבני אז הזמנה לפגישה ביחידת הסיוע תישלח ע"י מזכירות בית הדין הרבני.

מומלץ לשלוח את ההזמנה לצד השני באמצעות וואצאפ על מנת לוודא שהצד השני קיבל את ההודעה על הפגישה.

ביחידת הסיוע הצדדים יפגשו עם עובדת סוציאלית על מנת לבחון אפשרות ליישב את המחלוקות ביניהם מבלי לנהל הליך משפטי, שזה מעולה!  

וזו אכן מטרת החוק ! 

הפגישה הראשונה נקראת "מהו"ת" (מפגש הכירות ותאום) אליה מוזמנים הצדדים בלבד!  אסור להגיע עם עו"ד (כדי שלא יפריעו ( אבל לפגישות המשך מותר.

רצוי להתייעץ עם עו"ד מנוסה בתחום המשפחה לקראת פגישת המהו"ת על מנת לקבל הנחיה נכונה ועצה טובה כיצד למנף את ההזדמנות של הפגישה ולהגיע להסכמות באמצעות שיתוף פעולה וברוח טובה. ובכך להימנע מהליכים משפטיים כואבים ויקרים.

כל זמן שמתנהלות פגישות ביחידת הסיוע אין אפשרות לאף אחד מהצדדים להגיש תביעות או בקשות לבית משפט או לבית הדין הרבני. בתקופה זו יש עיכוב הליכים (חוץ ממקרים דחופים המוגדרים בחוק).

במקרים בהם הפגישות ביחידת הסיוע לא צלחו או שאחד הצדדים לא הגיע לפגישה, העניין ידווח לבית המשפט או לבית הדין הרבני ועל פי החלטה שיפוטית, התיק "ישוב סכסוך" ייסגר.

מיום סגירת התיק "ישוב סכסוך", יש זכות קדימה למי שהגיש את הבקשה לישוב סכסוך, לפנות לבית המשפט או לבית הדין הרבני ולהגיש תביעה תוך 15 יום.

אם במהלך 15 יום לא הוגשה תביעה מטעם מי שהגיש בקשה לישוב סכסוך, אז אבדה לו זכות הקדימה והצד השני יכול להגיש תביעה לאן שיבחר, לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. (לא משנה איפה נפתח תיק הישוב סכסוך, כמו שאמרתי בהתחלה)

לכן, חשוב מאוד להיות מוכנים עם אסטרטגיה ברורה היכן להגיש תביעות כי לעיתים זה קריטי לתוצאות ההליך. 

לדוגמא:

יוסי פנה בבקשה לישוב סכסוך למזכירות בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון. המזכירות פתחה תיק לישוב סכסוך ונקבע מועד לפגישת מהו"ת ראשונה ביחידת הסיוע של בית המשפט.

צילה, אשתו של יוסי, לא הגיעה לפגישה למרות שיוסי שלח לה את ההזמנה שקיבל עבורה בפתיחת התיק בוואצאפ והיא ראתה את ההזמנה. 

יחידת הסיוע הודיעה לבית המשפט כי צילה לא הגיעה.

כבוד השופט סגר את התיק וחייב את צילה בהוצאות בסך 250 ₪.

יש ליוסי 15 יום של זכות קדימה להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון או לבית הדין הרבני (תלוי איפה כדאי לו מבחינה אסטרטגית ועל כך כדאי לו להתייעץ עם עו"ד מנוסה בתחום של דיני המשפחה)

לשאלות ומידע נוסף אשמח לעזור 

חייגו לנייד שלי 054-9170505

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping Basket